Egy értékesítési vezető meglátásai a kialakult helyzetről

Magó Botond
Sales vezető
2020. március 23.
Megosztás

Magó Botond vagyok! Több, mint 10 éve vállalkozó, és ennek az időszaknak több, mint a 90% -át teljesítménybéres tanácsadóként, értékesítőként végeztem. Pénzügyi és IT területen is sikeres lehettem, amiért hálás vagyok. Voltam iroda és ügyvezető, területi értékesítési vezető, business coach, de bármerre is sodort az élet mindig értékesítési területen maradtam.

sales író

Szakmailag úgy gondolok az értékesítésre, hogy olyan eszköz, aminek a feladata az értékek közvetítése, hogy összekösse az igényeket a lehetőségekkel.

Az elmúlt pár hétben teljesen átalakult a munkásságunk, alapjaiban rengette meg elképzeléseinket az élet. Az emberek bezárkóztak (úgy gondolom, jogosan és megfontoltan), a gazdaság nagy része befagyott. Olyan kihívással nézünk szembe, amihez hasonló nem volt már nagyon nagyon rég.

Napjainkban van egy állapot, ami mindenkire hat, ami mindenki életét nyomás alá helyezi. Szerintem ez nem csak a vírus, nem csupán az otthoni karantén, hanem a szorongás, a félelem. Félelem az ismeretlentől, félelem a változástól, egy olyan változástól, amire globálisan nézve nagyon kis hatásunk van.

Az értékesítő nagy erőssége a személyes kapcsolatteremtés, hogy képes hatni másokra. De hogyan hass a világra, ha a négy fal között kell maradni, ha nem léphetsz ki az ajtón, ha összerezzensz egy a szomszédból áthallatszó köhintésre?

Az értékesítés során azt nagyon fontos megérteni, hogy a jelenlegi helyzet csak egy állapot, ami nem tart örökké. De ez a kiszolgáltatott helyzet rámutat az alapvető működési hibáinkra, arra, hol van a vállalkozásunk gyenge pontja.

Pl.:

  • nem vagyunk felkészülve a digitális létre,
  • nem értjük a korosztályok közötti különbséget,
  • nem tudunk rugalmasak lenni,
  • teret engedünk a félelemnek, ami a földhöz szögez.

Ha képesek vagyunk felismerni a hibáinkat, akkor képesek leszünk változtatni is. A konszolidáció idején így fogunk előnnyel indulni. Így fogjuk túlélni a kialakult helyzetet.

Tegyünk fel magunknak néhány kérdést:

Hol tart most a vállalkozásom (munkásságom, vagy akár saját magam)?
Mit tehetek, hogyan kezeljem a kialakult helyzetet, otthonról?
Hogyan lássak neki a feladatnak?
Milyen célt tűzzek ki a következő 1 hétre?
Mi alapján mérhető a siker?

Ha valaki úgy érzi, hogy ezek a kérdések nem segítenek akkor nyugodtan gondoljon bele, hogy legalább megpróbálta kezelni a helyzetet. Így nem kell majd haragudni, vagy sajnálkozni, amikor a tükörbe néz.

A világ változik, velünk és nélkülünk is. Szerintem jobb elmondani, hogy ,,megpróbálom” alakítani az életem, mint szorongva a sarokban keseregni. Legyünk kreatívak, gondoljuk át a működésünk, tervezzük meg a lehetőségeink és legyünk azok, akinek lennünk kell. Legyünk Vezetők, Szülők, Emberek, legyünk erősek. Kívánok mindenkinek sok kreativitást és kitartást ezekben a nehéz időkben.

Baráti üdvözlettel:

Magó Botond Onbox Sales vezető

Megosztás

Magó Botond
Sales vezető
2020. március 23.

További érdekes tartalmakért kövessen minket a facebook oldalunkon és instagramon, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre.

Hetente legfeljebb 1 hírlevelet küldünk, a hírlevélről egy kattintással bármikor le lehet iratkozni.

Home Office - A munka nem áll meg, csak átalakul

A koronavírus terjedésével elsősorban azok a cégek, ahol többnyire irodai munkát végző munkatársak dolgoznak, már át is álltak az új munkarendre. De mire is kell odafigyelnünk, hogy hatékony legyen az otthoni munkavégzés? És a felettesünk se kételkedjen benne, hogy munkával töltöttük a napot?

Réti-Balogh Barbara
Sales támogató
2020. március 18.

Így dolgozzunk okosan

Egy olyan történetet hoztunk Önöknek, ami segít rámutatni, hogy mi hogyan építettünk okosabb szervezetet!
Ebben a történetben a főszereplők a kollégáink, akikkel nagyot szerettünk volna alkotni, és akik most is azon vannak, hogy jobbá tegyék a rendszerünket.

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. december 6.

A kommunikáció és a lojalitás

Mit tehetünk akkor, hogyha el szeretnénk küldeni valakit, de félünk, hogy az illető kényes adatokat töröl a rendszerből?

Krisztián Augusztini
Junior Product Manager at Onbox
2019. november 26.

Az Ön igényeire fejlesztve

Próbálja ki az Onbox rendszerét